Autorka metody (Dorota Dziamska) pisze w swojej publikacji o tym, że ruch, rytm i dotyk tworzą w polu doświadczeń edukacyjnych dziecka naturalną metodę uczenia się. Dzięki poruszaniu się dziecko dotlenia dwie półkule mózgowe, umożliwiając ich aktywną pracę. Uczyliśmy się dziś poruszać w rytm muzyki, kreślić w rytmie pionowe linie a także rozróżniać tempo melodii.
Drugim etapem naszych zajęć była praca dziecka z rodzicem (opiekunem). Na papierze wspólnie odrysowywaliśmy kształty ręki małej i dużej, z których po wycięciu i pokolorowaniu zrobiliśmy pierwsze dekoracje choinkowe.
Łukasz z Mamą przy pracy:
Sandra
Dzisiejsze zajęcia pomogły dzieciom odnaleźć swoje miejsce w grupie poprzez wspólny taniec a także poprzez wspólne zrobienie jednego obrazka- kolorowej choineczki.Łukasz "ubierający" choinkę:
...